Aspose cell: ToImage function Issue

Hi,


Please try our latest version/fix: Aspose.Cells for .NET v7.7.0.3

We have fixed the issue"CELLSNET-42232".

For
the generated image showing text that is not visible in MS Excel cell, the component works the same as output PDF generated by MS Excel (using Excel2010/2007).

Thank you.

Hi Amjad,


Sorry for the delay and thank you for having fixed this so quickly …

I’m back from vacations today and I’ve tested this fix and it almost solved my problem.

When I say almost solved, I refer to your note related to "text that is not visible in MS Excel cell…"
Your note helped me to identify a potential problem with the Worksheet.AutoFitRows method.

In my test code, I generate the worksheet using my data (Cells are set to word wrap).
For really long string that came from my data, the AutoFitRows method limit the row height to 255.

I’ve tried to find a way to increase this 255 row height limit without any luck.
I understand that it is not that much related to the problem you solved, but this is where the “not visible text” came from.

I don’t know so far if it is a bug/limit of the AutoFitRows method or if it is a problem with my understanding of this method.

Do you think it is a bug or a normal behavior ?
Hi,

rainvillempublic:
When I say *almost* solved, I refer to your note related to "text that is not visible in MS Excel cell..."
Your note helped me to identify a potential problem with the Worksheet.AutoFitRows method.

In my test code, I generate the worksheet using my data (Cells are set to word wrap).
For really long string that came from my data, the AutoFitRows method limit the row height to 255.

I've tried to find a way to increase this 255 row height limit without any luck.
I understand that it is not that much related to the problem you solved, but this is where the "not visible text" came from.

I don't know so far if it is a bug/limit of the AutoFitRows method or if it is a problem with my understanding of this method.

Do you think it is a bug or a normal behavior ?

Could you please provide your sample code (runnable) with latest version/fix v7.7.0.3 and template Excel file to reproduce the issue on our end, we will check your issue soon.

Thank you.

Hi Amjad,


Here the source code and template

The following file contain the whole test case and template without any licence file.

Hi,

Thanks for your posting and using Aspose.Cells.

We were able to observe this issue while opening your output file in MS-Excel 2007 and in MS-Excel 2003. If you check the row height in these MS-Excel 2007 or 2003, the row height is set to 255 but in MS-Excel 2010, the row height is set to maximum i.e 409.

Please see the screenshot below for your reference. I have also attached the output file.

We have logged this issue in our database for investigation. We will look into it and fix this issue. Once, the issue is resolved or we have some other update for you, we will let you know asap.

This issue has been logged as CELLSNET-42275.

C#


Workbook workbook = new Workbook(“Test.xls”);


string f1 = “Data1”;

string f2 = “Data2”;

string f3 = “Data3”;

string f4 = “Data4”;

string f5 = “C’est trop long…je n’ai a ce jour rien reçu pour ma maison…puisque nous sommes plusieurs habitations affectées par la grêle, je suis la seule a n’avoir rien reçu encore…ma soeur cela fait 2 semaines qu’elle a sont chèque malgré que c’était un gros montant 18,000.00 ça été vite elle a commencer c’est travaux, car l’hiver arrive moi je vais être obligé d’attendre l’année prochaine… J’ai tenté d’aider le règlement en demandant des soumissions pour les gouttières et le solin, portes-patios, ils ont tout entre les mains et rien encore, nous sommes le 23 octobres. J’ai commandé les portes-patios le 3 octobre, car ils faux que je les change avant l’hiver et ici cela prend 3 semaines pour les commander je devrais les avoir aujourd’hui…aussitôt qu’il fait plus chaud je vais les changer… Même s’ il y avait beaucoup de réclamation après 1 mois devrait être réglé, ils sont entre les mains tout ce qu’il faut. Pour la voiture cela a été vite, le degrailleur était sur place, par téléphone ont ma donné un rendez-vous… par contre ma voiture est neuve…acheté le 11 janvier 2013… si vous regardé dans mon dossier vous serez capable de voir que c’est ma première voiture neuve et que les autres voitures étaient usagées ( j’ai toujours été assuré chez vous depuis début année 1980. De plus je garde mes voitures toujours plus de 10 ans. Puisqu’ils ont dû repeindre certaine partit de ma voiture, je me suis posé la question la garantie de ma peinture d’origine ne sera plus valide…j’ai téléphone a la compagnie assurance pour avoir les renseignements qu’elle partit au juste avait été repeinturé, la semaine passé ( laisser message sur le répondeur de Messieur Dubé) rien reçu à date. C’est pour savoir si commence a rouiller pour les garanties… si de la rouilles commence a sortir, est ce la peinture d’origine qui est pas bonne ou c’elle qui a été peinturée… c’est important pour moi… j’avais même indiqué de laisser le message sur mon répondeur si je n’étais pas la. Ma voiture Trax Manuel ( $ 19,948.00 ) il y a eue pour près de 11,000.00. Je viens d’aller à la poste et pas reçu de renseignements, ma soeur pour le camion sa compagnie lui a remis sur papier toutes les réparations qui ont été effectuées ( il en avait pour 9000.00). Je vais peut-être recevoir tout ça par la poste bientôt le chèque et documents… Je n’avais jamais fait de réclamation, je pensais qu’après 2 ou 3 semaines au maximum tout serait réglé…et bien non pour moi et d’autre qui sont assuré chez vous, j’ai un oncle que c’est les bardeaux (toit) de sa maison qui sont a changé et la semaine passée n’avait rien reçu encore… Pour moi, je peux dire que j’avais changé mes bardeaux l’année passée par chance…tout semble correct…par chance aussi que ma maison est en brique si nom comme mes voisins tout leur revêtement de maison est a changé…je n’ai pas eu de fenêtre de cassée par chance, certains de mes voisins oui…Ce qui est arrivé avec de la grêle comme des oranges et pamplemousse est très rare et beaucoup de monde ont été affecté, mais pour les autres compagnies tout est terminé…réglé et la votre non, pour vous aidez j’ai même envoyé des soumissions, etc… que puisje faire de plus… attendre… je vais allé au bureau de poste demain…nous sommes le 23 octobre 2013 1h30 pm.”;

StringBuilder sb = new StringBuilder();


int maxLineToAdd = 45;

for (int i = 0; i < maxLineToAdd; i++)

{

sb.AppendFormat(“Line {0:000} text without any line break. text without any line break. text”, i);

}


Worksheet worksheet = workbook.Worksheets[“Presentation”];


worksheet.Cells[4, 0].PutValue(f1);

worksheet.Cells[4, 1].PutValue(f2);

worksheet.Cells[4, 2].PutValue(f3);

worksheet.Cells[4, 3].PutValue(f4);

worksheet.Cells[4, 4].PutValue(sb.ToString());


worksheet.AutoFitRows(true);


workbook.Save(“TestResult.xls”, SaveFormat.Excel97To2003);


Screenshot:

The issues you have found earlier (filed as CELLSNET-42232;CELLSNET-42275) have been fixed in this update.


This message was posted using Notification2Forum from Downloads module by Aspose Notifier.