We're sorry Aspose doesn't work properply without JavaScript enabled.

Free Support Forum - aspose.com

Unable to correctly display Date in the form

Hi, I am having an issue with filling form which has date fields. Dates comes up like 12//3919 but when click on the field then it shows correct date and format 04/12/2019 per this example.
I’ve seen complaints about this issue from other users ( PDFNET-44080 ). The scenario is identical.
Code:
Document pdfDocument = new Document(filename);
TextBoxField txtTest = pdfDocument.Form[“TextField”] as TextBoxField;
TextBoxField txtDateField1 = pdfDocument.Form[“DateField1”] as TextBoxField;
TextBoxField txtDateField2 = pdfDocument.Form[“DateField2”] as TextBoxField;

txtTest.Value = DateTime.Now.ToString();
txtDateField1.Value = DateTime.Now.ToString(“dd/MM/yyyy”);
txtDateField2.Value = DateTime.Now.ToString();

pdfDocument.Save(filesaved);

It displays correctly in a text box but not in date box. I am using version Aspose.PDF 19.11.0
ThanksTest_Field.pdf (66.1 KB)

@sportall

Thank you for contacting support.

We have been able to reproduce the issue in our environment. A ticket with ID PDFNET-47391 has been logged in our issue management system for further investigation and resolution. The ticket ID has been linked with this thread so that you will receive notification as soon as the ticket is resolved.

We are sorry for the inconvenience.

Hi, Is there any update on this issue?
Unable to display date on the form and nothing happening 8 months!

@sportall

We are afraid that earlier logged issue is not yet resolved. As it was logged under normal support model, it will be resolved on first come first serve basis. However, we have recorded your concerns and will surely consider them during issue investigation. You will be certainly notified as soon as there are some definite updates in this regard. Please give us some time.

We apologize for the inconvenience.

We are seeing the same problem on our site. Could support please provide an update on the date issue?

@cls.WilsonM

Sadly, the ticket is not yet resolved as its investigation is not yet completed. However, we have recorded your concerns and will inform you as soon as we have some definite updates in this regard. Please give us some time.

We apologize for the inconvenience.

The bug was identified in Dec 2019. How much time do you need to fix it?

@sportall

We really regret to share that the earlier logged ticket could not get resolved due to the other issues and enhancements which were logged prior to it. We will surely let you know as soon as the logged ticket is investigated completely and we have some news about its fix ETA. Your patience is highly appreciated in this regard.

We apologize for the delay and inconvenience.

Hi,

Can you please confirm that ticket PDFNET-45334 had a similar issue described ?

@sportall

The issue seems identical however, it was logged for a different PDF document. Please note that sometimes issues are related to particular types of PDF documents as every PDF document may have a different structure and related issues are resolved only for attached PDF files. We are further checking your issue and will let you know as soon as we have more updates to share with you.